عنوان الموضوع : مدرسة الرساله العلميه التدريس الاماراتي
مقدم من طرف منتديات الضمير العربي

مرحبا خواتي بغيت اعرف عن مدرسة الرساله العلميه الي موجوده بالشارقه حد مدخل عياله هناك وكيف تدريس عدهم والانجليزي كيف عدهم دراستهم قويه ولا عادي لاني ابا ادخل بنتي كي جي2

>>>>> ردود الأعضـــــــــــــــــــاء على الموضوع <<<<<
==================================

>>>> الرد الأول :
مدرسة زينة فى التدريس والانجليزى عندهم قوى بالتوفيق.

__________________________________________________ __________

>>>> الرد الثاني :
انا اولادى كانوا فيها هى فيها مميزات وعيوب من مميزاتها الرائعة العربى والدين وحفظ القران هايل فيها وطبعا تربية الاولاد على الاخلاق والتقاليد والاحتفال بالمناسبات الاسلامية فقط ومن عيوبها إن معظم الاولاد فيها مدلعين يعنى مش بيذاكروا كويس وبعدين الانجليزى طبعا لا مش وحش بس مش المستوى اللى انا كنت اتمناه لاولادى وبعدين كان المدرسين فيها الاول اجانب اللى بيدسوا الانجليزى والعلوم على الاقل الان هنود وباكستان دا كان سبب رئيسى لنقل الاولاد اكثر من اللغة نفسها لانى كنت مدخلة المدرسة دية مخصوص علشان جنسية المدرسين لكن هنود وباكستان طب ما كنت دخلت بقة مدرسة هنود زى مدرسة النجمة اللى بجوارها او التفاحة اللى فى دبى كل دول مدرسينهم وادارتهم هندية وطبعا دا رأى الشخصى قد يتفق معى البعض وقد يختلف انا على فكرة نقلت ولادى الشويفات وطبعا مستوى الانجليزى مختلف تماما شكلا وموضوعا واللى يقولى الشويفات واخلاقيات والكلام ده مش صحيح كله على حسب تربيتك لاولادك فى بيتك الشويفات فيها مصريين ولبنانين ومواطنين واعرف ناس متدينين جدا مدخلين ولادهم والله الموفق

>>>> الرد الثالث :
ربي يوفقها

>>>> الرد الرابع :
مشكورين خواتي ع الردودكم بس اختي السحاب الصافي اي مرحله دخلتي اولادك

>>>> الرد الخامس :
٩٠ مشاهده ومحد اشارك