عنوان الموضوع : الخادمة الاثيوبية حلول منزلية
مقدم من طرف منتديات الضمير العربي

الخدامة الإثيوبية عندي وهتكمل سنتين في شهر 9 وهتسافر اجازة عايزة اسأل هي المفروض تأخذ شهرين اجازة ومدفوعين ولا شهر واحد مدفوع يعني شهرين الإجازة بتأخذ مرتبهم وهي مسافرة ولا شهر واحد والسؤال الثاني هي كانت من المكتب راتبها 500 علشان بدون خبرة وبعدين حكت مع الوالدة وقالت لها خليهم يزودوني بعد ما جت بخمس شهور وزودتها 100 يعني مرتبها بقي 600 ودلوقتي بعد السنتين بتقولي لما ارجع هأخذ كام قلت لها 700 مش عاجبها وبتقولي قليل قلت تعالي وبعد سنة ازودك ثاني انا صعبان عليه اجيب غيرها لأني علمتها كل حاجة بس هي طماعة. علي طول بتطلب زيادة هي كانت عايزة ترجع علي 800 وانا قلت لها لا 700 اذا أوكي أوكي او خلاص مش عارفة ايه رأيكم اغيرها ولا ايه

>>>>> ردود الأعضـــــــــــــــــــاء على الموضوع <<<<<
==================================

>>>> الرد الأول :
للرفع

__________________________________________________ __________

>>>> الرد الثاني :
فين الرد ما فيش ولا رد عايزة اعرف بتأخذ راتب الشهرين الاجازة ولا شهر واحد بس علشان أنا اول مرة تطلع إجازة ومعرفش زوجي بيقول بتأخذ شهرين اجازة بس مرتب شهر واحد بس منهم وأنا عايزة اعرف علشان مظلمهاش

>>>> الرد الثالث :
حبيبتي لا ترجعيها ممكن تعرب..هاد الجنس بيتميز بالغدر..أنا يبت وحدة تمت عندي 9 شهور بس..والله والله أشتريلها ملابس من نفس محلي..تاكل معي على الطاولة..عيد ميلادها يبتلها حلق ذهب...لكن هربت!!

>>>> الرد الرابع :
بالنسبة للراتب راتب شهر حسب علمي..والله أعلم..اسألي أحسن شؤون العمل والعمال حتى لا تظلمينها

>>>> الرد الخامس :
مشكورة حبيبتى على الرد جزاكى الله خيرا